Jumaat, 24 Oktober 2008

Journey to The Tips of Borneo

Kisah Perjalanan ke "The Tips of Borneo"...

Aku percaya x ramai yang tau pasal "Tips of Borneo" nie.... I'm one of the lucky crew from Apex Communications sbb dapat pergi sane... tgk keindahan kat saner... sebenarnye banyak benda yang aku dapat belajar... aku dapat kenang... yang aku harap dapat aku kongsi ngan orang yang dipakse membaca blog aku nie...

Firstly... aku sebenarnye Crew Apex Comm. Kami nie actually ader la Site Visit pasal projek yang company aku buat... ala biasa la... tukang potostet... mesti la banyak mase terluang tuk abeskan gie jenjalan tgk -tgk tempat orang... Bytheway... journey stat kol 9.00 pagi... kami cam dah sarapan kejadah semua... kami pegi la keje... melawat kawasan.. (gambar merah nie sebelum kuar otel la, setup2 la sket2 peralatan potostet @senjata yang akan digunakan untuk berperang ngan keadaan)

Nak dipendekkan cerite, abes je keje2 menasihat... dan memberikan perkhidmatan potostet... aku dan bosku + client (org Ministry of Health) telah diajak oleh seorang ACIK (aku pendekkan sebenarnye UNCLE) yang suker berjalan-jalan menaiki kete pacuan pat(4) roda.... perjalanannye tuh separa adventure la... x la adventure sangat... sal dalam kete jek... cume jalan jek gravel2 sket... Kami pegi 4 bijik kete.... kete aku naiki ader pat orang... salah sorangnye skang ialah engineer JKR (thanks Alvin... lu memang rock bro... bangga gak la lu kan sal gua letak gambar lu sowang je.... huhuhuhu)


On da way perjalanan tuh..
(beraleh kepada pelajaran hari ini) aku dapat tgk rumah2 orang yang bebetul susah....atapkan rumbia jek rumah diowang.. dinding pon stok kayu-kayan... anak2 nye main guli & tengteng.... aku insaf plak la jadinye... dalam kepale aku... cukup ke bebudak nei... makan x diowang malam nanti... mak ngan ayah diowang hantar x diowang nie pegi sekolah... agak2 kalau lumba lari boley menang x aku... penat x hidup susah cam diowang .... ader rase x diowang nak beli beskal ke (sal kecik2 aku darjah satu... mintak beskal... walaupon dapat time darjah dua tp atleast dapat gak aku rase jadikan beskal aku sebagai net time main badminton...).... diowang nie mesti x penah tension sal diowang x dek kene psyko ngan bos kalau x siap keje... stok memalam camne la nak tido sal x dapat tgk astro memandangkan ari tuh ari Selasa... (ader CHAMPION LEAGUE ) semua tuh benda yang aku terpikir... terpikir.... terpikir.... da cukup bertuah gak aku.... berbanding curtain2 org yang x penah aku terpikir....


Aley-Aley da sampai kat "Tips of Borneo"... tempat mmg cun... kalau ader makwe @ isteri... nak romantik2 memang la perfect... x cam Batu Ferringi, Penang... @ Pantai Puteri, Tanjung Kling,, Melaka... tempat nie mmg cun gileeee.... pasir pantai dier putih btol... air pantai biru... ish...x penah aku tk penah aku tgk air pantai biru cam kat situ... Pangkor pon x ley lawan la wei.... (beraleh kepada pelajaran hari ini) tolong la jangan buang sampah kat pantai... bukannye susah nak buang sampah dalam tong sampah... melainkan sampah yg buang sampah tuh....@ aku doakan yang tempat tuh kalau boley kekal la camtuh cantiknye sampai la aku ader rezeki datang lagi... sal itu baru pantai blom daki lagi "Tips of Borneo" tuh lagi.....

Dan last skali ... da settle nengok2 pantai yang bersih lagi permai tuh... aku ngan Crew2 mendaki tempat tuk tgk "Tips of Borneo" tuh... kalau korang nak tau.. ujung skali tuh kira telinga kepada kepuluan borneo la... aku x sanggup la plak nak pegi sampai situ... takut kang jatuh x pasal2 kene berenang renang ke tepian memandangkan angin datang dari Philipine... + kalau jatuh pon sure lemas sal... ombak datang cam tendangan tomoi cerite ombak... kalau selamat kira touching la crew2....

p/s : memandangkan cerita arinieh dipenuhi dengan gambar cukupla untuk aku buat kesimpulan yang... walaupon x semua benda kekal dimuka bumi ini kecuali TUHAN YANG MAHA ESA... tetapi sebagai kalifah dimuke bumi nie kite kena la jaga alam sekitar... sayang la kalau anak2 aku nanti nak datang tau2 jadi cam Port Dicksen... mmg buang karen... + In this life hope is the last things that we have... education is the last hope to sort out each problems... evanthough in the poor situations... it's help to relase the pain.... :)

4 ulasan:

  1. se0rang staff yg p0y0!!!

    BalasPadam
  2. kalau sampah masyarakat macam mana plak?

    BalasPadam
  3. Masa ni awak baik ngan pendek lagi...mesra aje saya tgk berfoto bersama...hauhauhau...

    BalasPadam
  4. hurm ... masalahnya saya seorang pekerja.. dalam gambar je baek.. + saya laen-laen kate tau.. keta yang saya naek keta kuli jeeee...

    BalasPadam

Thanks yea.. please le comment lagi.. :)