Isnin, 27 Oktober 2008

Hari Yang Seronok

Dimulai dengan.... hari2 yang seronok...

Dah masuk 3 ari rasenye aku x menulis blog... kemahuan menulis tuh memberontak rontak plak macam kumpulan pemberontak walaupon x dek benda dan x dek idea menarik yang nak bagitau kart korang semua... finally aku decide nak share pasal ari kelmarin aku gie Rumah Haji Rosli sbb dijemput untuk meraikan Hari Raya... Hari Yang Mulia.

Aku start moto lebey kurang kol 12 tepat... trus ke Giant Kajang... dekat2 dengan Tesco Kajang... kalau korang biase ngan Kajang... dalam 15 minit jek dah sampai... sbb skang semua jalan dah highway... then... as usual... jumpe Abang Arham.. tuk tumpang keretanye ke PUNCAK ALAM.... pegh jauh sungguh kalau bergerak ngan moto... alamat raya lagi satu baru sampai...

Sampai di Giant... x sangka sungguh aku ader kedai mamak yang bernama.... Restoran IBM... cam name computer plak kedai mamak nie... sungguh cyber skali ahahahahahha... kedai mamak nie ader 2 part... satu tempat isap rokok dan satu kat dalam tempat x hisap rokok (biase lar... nak isap rokok kat luar...) aku lepak dalam jek... tanak isap rokok... oder barang tosei satu... air ice cream soda satu... perfect.... la tosei ngan air soda... mendatangkan kelegaan dalam ati...

Finally... Arham datang... kene beli barang kat Giant... huhuhuhu suami mithali... respek la Abg Am... bukan senang nak senang... huhuhuhuhu... dier siap tunjukkan aku list barang yang kene beli

Sotong - ???? kg
Udang - ???? kg
Daging - ??? kg
Mee Kuning - ???? kg

ahahahahaha tuh la susahnye hidup sebagai suami... bukan senang tau kalau isterinye pandai masak.... then...

Trus ke Rumah Makcik Abg. Am tuk park moto... dan bergerak la ke sana...

Puncak Alam- tempat yang jauh giler... kenape mesti Puncak Alam... huhuhuhu nak breakaway dari kehidupan kota aku rase... sesak, trafik jem... org x bley menyibuk hal org.... pencemaran bunyi & asap... pedih.. la tekak & mata...

Actually aku, Arham ngan Aidil da janji gerak skali... tp Aidil plak kengsel planning katernye ader umah terbuka laen kene attend... sampai jek kat umah haji... salam2 dulu... amik berkat... then jamu selera la.... ngan x membuang masa... di samping tuh aku poskan sape dan ape yang aku makan.... terliur la kalau nengok time2 lapar....

Huhuhu.... kalau korang semua nak tau... aku ader seorang member yang sangat penyabar, kacak, berbudi bahasa... setia pada yang satu... mudah bersimpati... x tinggal sembahyang... hormat orang tua... namenye Asrul @ lebey manja di panggil Abe Rol.... (da banyak aku jet ko nie rol... kira belanje sate da betul... ahahahaa) kami pon sambil makan bergossip---- jgn ingat pompuan jek pandai bergossip... lelaki lebey pandai lagi... antara ayat2 nye...

"Betul Abg... sy da tgk gambar pakwe dier..., hensem..... peghhh... " - Asrul

"Betul ke nie Rol x sangka plak dier camtue.... " - Arham


"Da aku agak.... ahahahaaha huahauahuahau" - Hayatt


"X sangka eh.... yang kita ingat dier tuh macam tuh... rupenye camtuh !!!!" - Arham


"Saya tgk live lagi diernye pakwe tuh...." - Asrul


"Arghhh nak kene amik cendol nie".... - Hayatt
...

tue la antara gossip2 nye... ape yang aku taip nie sepatutnye hanya kami bertiga jek yang paham... astaghfirullah hal azim.... gossip gossip

p/s - kesimpulannye....

Susahke nak jadi laki mithali ?
Senang Arham boley... aku ngan Asrul tersangat la boley...

Senang ke nak samakan gossip tuh ngan benda yang betul ?
Senang... watch & learn... (kene ader ed ke aku pon x reti grammer2 nie)

Kalau banyak duit... perlu lagi ke kiter lari dari bandar yang sesak dan penuh ngan itu & ini.... ?
Perlu.. kalau boley lari ... kalau malas lari.. naik moto @ kereta.... lagi cepat sampai...

Brape banyak kalori yang sepatutnye diambil oleh seorang lelaki ?
Susah btol la nak simpulkan benda nie... amik jek Sebelum lapar... berenti jek sebelum kenyang...

1 ulasan:

Thanks yea.. please le comment lagi.. :)