Isnin, 26 Julai 2010

Cerita HANTUK... Ops.... Maafkan saya Cerita HANTU

Seperti yang dijanjikan... aku hapdatekan blog aku yang tak seberapa ney...

MOTIF $$$
1. Astro Prima... tepat jam 10.00 malam, aku sedang membina minda menonton cerita "Cerita Hantu"... actually citer ney agak ringan le... bak kater budak-budak muda skang ney... RINGAN-RINGAN....  

2. Aku gelak cerita ney... ok la... sebab diorang cuba sungguh-sungguh nak hiburkan hati diorang.. bley la walaupon "Mekap agak seram tapi benda jadik x Seram"... huhuhuhuhu

3. Tapi bukan tuh yang aku nak cerita... masalah aku skang "ORANG YANG BUAT FILEM SUNGGUH-SUNGGUH TAPI TAK SERAM"

4. Aku sebenarnye salah seorang supporter citer melayu yang alami masalah kater omputih "Hearing the truth even tho it hurts is far better than hearing a lie that feels good"

5. Tak payah le aku buat listing antara citer2 kecundang yang kononnye HAUNTED melampau melalui propaganda letak kat Astro Ria petang2 sebab "diorang yang buat filem neh bukan boley kene tegor pon..."

MASALAHNYE ???
1. Berbalik kat subtitle kat atas... mmg susah sebenarnya nak buat movie based on haunted/ghost stories... tp yang penting idea le.... tuh le orang Mesia ney lemah sangat... bak kater arwahyarham Din Beramboi... modal RM1.00  (SINGGIT) nak untung RM1,000,000.00 (JUTA-JUTA)

2. Pengarah Filem kat Mesia kerja nak senang... cuba tanya baper ramai dah ader idea dalam kepala hotak diorang sambil2 baca skrip...  story board tanak buat... tau2 amik je shot yang konon2 nye best

3. Banyak sangat le mesej/ pedoman le konon... kenapa le malas nak pikir untuk klisekan benda2 cam tuh...

4. Kurangnye pengarah merangkap editor filem.. tau2 lepas shot x siap satu pilem dah dapat pilem baru... hah... jawabnye... cincai belaka leeeeee

SOLVING WITH SOLUTIONS !!!
1. Jawapan aku senang je untuk soklan yang aku akan jawab sendirik...  tak payah dah buat filem-filem seram ney... buat cerita yang buat ramai fikir.. banyakkan filem/movie cam Islamic sket, biography, pikir2 punya citer....

p/s :- Kan selalu buat market research... so... kurangkan benda kat market.. hold sampai idea sangat brilliant keluar baru leeee keluarkan movie/citer... jangan sampai jadi cam "TAYAR MOTO PAKAI TIUB... BILE DAH BERBULU SI PENUNGGANGNYE... LALU DIA PON PAKAI TUBELESS.." 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Thanks yea.. please le comment lagi.. :)